יום שלישי, 10 בינואר 2012

מתוך פוסט ב"בלוג שעושה כבוד לקונספט"


מתוך : http://abadiguard.wordpress.com/?blogsub=confirming#blog_subscription-3

תודה רבה לליאת אבדי.


זה כבר כמה ימים שאני מחפשת נושא עבור פוסט מספר 100 של הבלוג, מספר חגיגי שכזה. המייל שקיבלתי היום מיוסי (תיכף תכירו), כחלק מרשימת תפוצה למעצבים, סגר לי את הפינה הזאת. כי מה מתאים יותר מאשר לסקר פרויקט אינטרנטי חדש שעושה כבוד לקונספט.
אז תכירו את headstart. מיזם אינטרנטי חדש, שעלה לאוויר לפני כחודש וחצי, עליו אחראים יוסי מאירי, מעין מלצר ויונתן גל, חבר'ה באיזור גיל 30 שהכירו בחיל האוויר. "מעיין ויונתן הגיעו אלי עם הרעיון וחפשו את הדרך להוציא את זה לפועל. אני כיזם אינטרנט הצטרפתי אליהם ויחד הרמנו את הפרויקט המטורף הזה" מספר יוסי.
מדובר בשיטה חדשה למימון פרויקטים ורעיונות, בה היוצר שומר על 100% מהקניין הרוחני בפרויקט. השיטה מעודדת יישום של קונספטים, מוצרים ושירותים בתחילת דרכם, דרך פנייה למשקיעים פוטנציאלים, בצורה גלויה ויצירתית. המיזם הוא ראשון מסוגו בארץ, אך מבוסס על פורמט שכבר חי ובועט בחו"ל. הגדול והמוכר שבהם הואkickstarter מניו יורק. "הגישה של האתר הישראלי שונה מעט. בחו"ל כמעט ואין מערכות סינון. ברוב המקרים, הפרויקט עולה. ישראל קטנה יותר ומערכות הסינון שלנו מבוססות על בדיקה לעומק של כל פרויקט ופרויקט".
איך זה עובד בעצם? היזם מספר על המוצר שלו, במילים וגם בוידאו אם ירצה.
- נטע כנפי, אנימטורית בוגרת בצלאל, פרילאנסרית, מחפשת מימון לסרט אישי -
מעבר להגדרת הפרויקט, היזם מגדיר את סכום המימון הדרוש ותאריך יעד לגיוסו. הוא גם מגדיר את התגמול (נושא יצירתי בפני עצמו) לאותם משקיעים פוטנציאלים. בדף הפרויקט מוצגים הנתונים הרלוונטיים במשך תקופת הקמפיין. אם היזם לא מצליח לגייס את הסכום בטווח הזמן המוגדר, לא קרה כלום, לאף אחד זה לא עלה שקל.
נטע כנפי, המבקשת השקעה בסרט אישי שלה, מציעה למשקיעים סכום של 10 ש"ח ומעלה מייל תודה עם איור. לאלו שישקיעו בסרט מעל 50 ש"ח – היא מבטיחה לשלוח מייל תודה, איור וגם לינק להורדת עותק של הסרט. בתקציבים הבאים יקבלו המשקיעים בנוסף קרדיט באתר הרשמי של הסרט, עותק של הסרט על DVD ולמשקיעים הרציניים ביותר גם פריט מודפס, יחודי וחתום באהבה.
כל אחד מאיתנו הוא משקיע פוטנציאלי. הפרויקטים פתוחים לקהל הרחב והתגמול שקוף ולפי תקציבים. משימת השכנוע מוטלת על היוצר, מה שאומר ששיווק הפרויקט חשוב לא פחות מהפוטנציאל של הפרויקט עצמו.

- אנסמבל ציפורה מבקשים קן נוסף -
"לצערנו, מעצבים עדיין לא גילו את הפוטנציאל של האתר שלנו המאפשר להם להגשים רעיונות וחלומות באמצעות גיוס כספים חכם נוסח העידן החדש. מאוד נשמח לראות עיצוב של מוצר חדש או רעיון מדליק לפיתוח מוצר חדש שניתן יהיה ליצור ע"י גיוס כספים באמצעות האתר".
בעידן בו כולם רוצים איזה סטארט אפ קטן או רעיון שיעבוד בשבילנו, זה אחלה מיזם, בעיקר משום שהוא מאפשר לגייס כסף בלי הלוואות וסיכונים כלכליים. ובכל זאת, חשוב שלא לחשוף רעיון בשלב ראשוני מדי או בצורה מפורטת מדי, על מנת להגן עליו מפני מעתיקים פוטנציאלים. חשוב לציין שלחברים ב-headstart מועברת עמלה של 6% מסכום הגיוס, אך רק אם הגיוס אכן התבצע. האתר בתחילת דרכו, אבל יש כבר הישגים. יאיר שטיינר, בן 25, הצליח לגייס 30,000 ש"ח ולהוציא לאור ספר שכתב. אולי משום שלמפרגנים ב-500 ש"ח הוא הוסיף "בירה וצ'ייסר עלי" לרשימת התגמולים.
שיהיה בהצלחה.
- -
ליאת אבדי | liat@abadiguard.com | סטודיו AbadiGuard

2 תגובות: