יום שישי, 6 בינואר 2012

יומנו של מגייס

שלום שלום,
בתור המגייס הגאה הראשון ב headstart חשבתי לכתוב כמה טיפים על מה שעזר לי להריץ את הקמפיין של הספר שלי, לגייס 30 אלף וללכת עם הצ'ק לבית דפוס! אני כותב בקיצור ובנקודות מתוך הנחה שמי שהגיע עד לכאן כבר מבין דבר או שניים בסיפור שנקרא crowd funding. אני כותב בעיקר על הרצת הקמפיין לאחר בנייתו מכיוון שעל השיקולים לפני כן נכתב לא מעט כאן.
טרום השקת דף הפרויקט באתר:
    1. לשתף אנשים בפרויקט שאתה הולך להרים. (בלי קשר לאתר).
    2. לספר להם על האתר ושאתה רוצה לגייס בעזרתו את הכסף.
    3. לשתף הרבה אנשים/חברים ביצירת דף הפרויקט באתר:
      • הפקת סרטון ההסברה יכול להיות מעולה אם יכלול מלא אנשים. כי הם ירצו לפרסם את עצמם שהופיעו בסרטון על הדרך זה מכניס עוד מעגל אנשים לפרויקט ולתמיכה בו.
      • להתייעץ עם חברים על מדרגות התמיכה, מה הם היו רוצים לקבל בעבור סכומים כלשהם.
    4. פרסום המוני בפייסבוק על הפרויקט ושעוד מעט הוא יעלה לאתר.

אחרי השקה: (הרוב בפייסבוק).
    1. פרסום האתר רק לחברים הקרובים. להסביר להם שהתמיכה שלהם היא הכי חשובה כי היא מהווה את תחילת ה"מסיבה". אין ברירה, בכל חתונה יש אנשים שיכורים שצריכים להיות אלה שרוקדים ראשונים כדי להביא את הפקחים גם לרחבה. בסוף כולם רוקדים. שאני אומר פרסום לחברים קרובים אני מתכוון להתחיל מהמעגל הכי קרוב (משפחה וחברים קרובים מאוד) - להרים טלפון ולדבר. אחרי שהם תמכו (בדרך כלל הם נכנסים במדרגות הבינוניות-גבוההות מה שנותן פוש ראשוני יפה לפרוייקט) אפשר להרחיב את המעגל ולפנות במיילים (אישיים, לא ספאם קבוצתי וחסר אופי!) עם לינק והסבר קצר על הפרוייקט והאתר.
    2. אפקט העדר - לאחר סכום ראשוני נאה שמראה שיש לפרוייקט מומנטם, לפרסם מאסיבית בפייסבוק, כל פרסום צריך להיות מלווה בלינק לעמוד. לנסות לגוון, פעם תמונת הפרוייקט, פעם הוידאו פעם טקסט, פעם תמונה של פאנל התומכים או מלבן הפרוייקט, תמונה של הדסטארט. 
      1. בשלב הזה חוזרים לחברים הקרובים ומבקשים אישית לעשות תמיד לייקים, share, ולהגיב כדי להקפיץ את ההודעות האלה לכמה שיותר אנשים ולהגיע למעגלים רחוקים יותר.
      2. פרסומים כל כמה ימים עם עדכונים לגבי התקדמות הפרויקט, כמה כסף גיוס, איך אנחנו על גרף הגיוס, ולתייג אנשים שתמכו כבר בפרויקט כי הם אלה שיעשו לייק ויגיבו. גאווה עצמית.
      3. להתחיל לתייג בפוסטי תודה אנשים שאמרו לך בעבר שהם יתמכו כשהפרויקט יהיה באתר, או שאתה חושב שהם תומכים פוטנציאלים אבל עדיין לא עשו זאת. כך הם מקבלים את הוקרת התודה ועוברים את שלב העצלנות ותומכים בפרויקט.
      4. העלאת תמונות של מצב הפרויקט, הכי נוח זה עם זום באייפון וצילום המסך על ידי לחיצה על מקש ה HOME ונעילת המסך סימולטנית. כמובן תיוג אנשים שתמכו ולא תמכו על פי הנוהל.
      5. לעשות לייקים לכל תגובה של כל מישהו, בצורה מנוהלת, לא הכול בבת אחת. ולהגיב על כל שאלה שמישהו שואל.
    3. להכניס עדכונים משמעותיים שקורים, כל מיני דברים שמעידים על התקדמות הפרויקט (דברים כאלה שלא קשורים לכסף שאנשים שמו, כי אין לך אותו עדיין).
    4. ליצור אירוע בפייסבוק – לפני שהפרויקט נגמר אבל לא מוקדם מדי, ובו אתה מזמין את כולם לאירוע ההשקה של הפרויקט (דיסק, ספר, שביל אופניים, תוכנה בגרסה ראשונית, הקרנת הסרט שרצית להפיק וכולי). זה גורם לאנשים האחרונים שהיו סקפטים לאורך כל הדרך, לבוא ולשים את הכמה שקלים שעושים את השינוי.
לסיכום:
הרגשה מדהימה לסיים פרויקט. אין ספק שיותר אנשים קנו את הספר דרך האתר מאשר האנשים שהיו קונים אותו בחנות ספרים. החברים הכי טובים שלך, לא היו מזיזים את התחת לקנות ספר בחנות אבל נותנים מעצמם 200% באינטרנט מהסיבה שזה קל ואפשר לעשות את זה בכל רגע נתון.

אילון שליו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה