יום רביעי, 4 בינואר 2012

מתוך כתבה על Headstart באתר www.nrg.co.il

מתוך כתבה של אתר NRG מעריב
"

מאפשרים לכם ליזום: הסיפור של Headstart



יונתן גל, מעין מלצר, ויוסי מאירי הקימו את Headstart, אתר המאפשר ליוצרים לגייס כספים באופן חברתי: שימו כסף וקבלו בתמורה תשורה - דמות על שמכם בספר או סתם מכתב תודה. לאון פלדמן יצא לבדוק איך זה עובד"

"נושא המימון הוא כידוע אחד המרכזיים בתחום היזמות. מבלי שיהיה מי שיממן את הפרויקט, ספק רב אם ניתן יהיה להוציאו אל הפועל. המיזם Headstart, שבראשו עומדים יונתן גל, מעין מלצר ויוסי מאירי, בא לטפל בדיוק בבעיה זו. 

איך זה עובד? Headstart היא פלטפורמה אינטרנטית שמאפשרת לגייס כסף לפרויקטים. כל יזם יכול להעלות את הפרויקט שלו לאתר עם הסבר מצורף, מצולם אם ירצה, על הרעיון שלו. הגולשים מצידם בוחרים את מי הם מעוניינים לממן. 

מדוע מדובר במימון ולא בתמורה? עבור הכסף יקבל המממן "תשורה" - כרטיסים למופע, דמות שתיקרא בשמכם, ספר, או סתם מכתב תודה.
Get Microsoft Silverlight

אחד הפרויקטים שמתשמש בשירותי headstart הוא האנסמבל ציפורלה. "המיזם הוא תוצאה של כמה תהליכים שהתחברו יחד. הקיץ האחרון הוכיח לכולנו, מעבר לטענות כלפי מעלה, שיש לנו אחריות ויכולת לפעול ולשנות מבלי להיות תלויים בכל מיני גופים מממנים", מספר חבר האנסמבל גל פרידמן. "נוסף לזה, זו הדרך שלנו להעמיק את הקשר והמחויבות שלנו לקהל שהולך ונעשה יותר ויותר מעורב בתהליך. הצבנו סכום יעד של 35 אלף שקל להשלמת עלויות, ולא לכיסנו כמובן, והתגובות ממש חיוביות". 
אף שלא הושק שום קמפיין פרסומי - לא, אפילו לא בפייסבוק - עד לרגע זה גויסו כ-23 אלף שקל, כשרוב התרומות הן של 50 שקל, אך יש גם כאלה של 500 ואפילו 1,000 שקל. 
"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה