יום שני, 31 ביולי 2017

"עשה ואל עשה" במימון המונים

זה חודשים ארוכים שאתם עובדים על יצירה משלכם, לאחר אינספור לילות לבנים, אתם סוף סוף מוכנים להוציא את פרי עמלכם אל אוויר העולם.
רגע לפני שאתם עם הקמפיין שלכם לאוויר, הנה כמה כללי "עשה ואל תעשה" במימון המונים


השקיעו בתמונות ובסרטון הווידאו - טקסט מושחז הוא מצוין, אך שימוש בתמונות ובסרטונים איכותיים יכול למשוך אליכם קהל במהירות. הקפידו לשלב בקמפיין שלכם תמונות בעלות צבעוניות חזקה, המושכת את העין וסרטון וידאו מושקע, המעביר את מסר הגיוס שלכם. זכרו, השקעה בחומרים ויזואליים תמשוך קהל רב אל הפרויקט שלכם, בעיקר כשמדובר בבמות המדיה החברתית. אל תקלו בכך ראש!

הפרויקט שלכם  עלה לאוויר - עכשיו מתחילה העבודה האמיתית!
לאחר שהשקעתם שעות של עבודה בבחירת המילים הנכונות ובהפקת סרטון וידאו מדהים, הפרויקט שלכם סוף סוף באוויר. כעת מתחילה עבודת השיווק האמיתית - זה הזמן לפנות אל המעגל הראשון והמשפיע ביותר- מעגל החברים הקרובים והמשפחה ולבקש מהם להתגייס ולתמוך, לדבר על הפרויקט בכל הזדמנות אפשרית ובכלל, לעבוד קשה במטרה להוביל את הפרויקט שלכם אל יעד הגיוס הנכסף.


שלהבו, רגשו ודברו מהלב - מחקרים מראים כי מוטיבציית התמיכה גדלה כאשר התומך מרגיש בעל השפעה ובעל יכולת לגרום לשינוי. התומכים שלכם מהווים חלק משמעותי בהצלחת הפרויקט - הם למעשה המוציאים לאור של המיזם ויכולים לזקוף לזכותם את הצלחתו. דברו אל לבם, העניקו להם את התחושה כי הינם חלק ממשהו גדול ותמיכתם תאפשר לכם להפוך חלום למציאות.


רשתות חברתיות - הראו תנועה בפרויקט - התומכים שלכם אוהבים להרגיש כי הם מצטרפים להצלחה והינם חלק בלתי נפרד ממנה. לכן, הקפידו לחשוף את הפרויקט ברשתות החברתיות רק לאחר  שהגיע אל 20% מיעד הגיוס או צבר כ-50 תומכים. תנועה בפרויקט תהווה זרז להחלטה לתמיכה.


רשתות חברתיות - לשתף זה לא מספיק! על כוחן של הרשתות החברתיות אין צורך להרחיב. בבואכם לגייס את ההמון למימון הפרויקט שלכם - כל האמצעים כשרים - פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ואפילו לינקדאין - אך זכרו, לא מספיק לשתף - שיתוף לא יקרב אתכם אל יעד הגיוס. עודדו את חבריכם לנקוט בפעולת התמיכה, ועשו שימוש במילים המניעות לפעולה כגון "תמכו", "הצטרפו למסע" ו "קחו חלק".  אל דאגה, השיתופים יגיעו מעצמם מתומכי הפרויקט,  אפילו מבלי שתצטרכו לבקש.



הימנעו מחזרתיות - הדרך להימנע מחזרתיות היא לגוון את אופי וסגנון הפנייה, פגישות פנים אל פנים, צ'אטים, פוסטים שונים ומעניינים במדיה החברתית, תיוג תומכים בתמונת הפרויקט ועוד. חשבו מחוץ לקופסה!


היו נגישים - הקפידו לכתוב את תוכן הפרויקט ועדכוני הביניים בגוף ראשון, באופן הזה תוכלו להעניק תחושת קרבה ונגישות. שתפו בהרגשתכם, מחשבותיכם והיו שקופים עם התומכים שלכם. תחושת הזדהות היא המניע המרכזי לפעולה!


אל תיעלמו! טרם הגעתם למחצית מתקופת הגיוס ואתם כבר על 88% אחוזי תמיכה?כמה נפלא! זכרו לא לזנוח את התומכים שלכם, הקפידו לעדכנם באבני הדרך החשובות של הפרויקט; התפתחות תהליך היצירה, גידול במספר התומכים, אירועים מרגשים, פרסום בעיתונות או בטלוויזיה ועוד. יחד עם זאת, חשוב כי לא תציפו אותם במיילים בלתי פוסקים. מצאו את האיזון.


אמרו תודה! הקפידו להודות לתומכים שלכם. הודות לתמיכתם אתם כאן, קרובים מאי פעם אל יעד הגיוס! גרמו להם להרגיש כי תמיכתם תסייע רבות להצלחת הפרויקט.


מזל טוב! הקמפיין שלכם הגיע בהצלחה אל יעד הגיוס! אל תשכחו את התומכים! זכרו כי תומכי הפרויקט הינם חלק לא קטן ביצירה וישמחו לשמוע על התקדמות הפרויקט, גם לאחר סיום הגיוס. הקפידו לעדכן ולספר. שתפו בהצלחה!

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לסדנת מימון ההמונים שלנו, המתקיימת ב- 22.08.17. בואו לפגוש את הצוות שלנו פנים אל פנים ולשמוע הכל אודות מימון המונים וכיצד מעלים קמפיין גיוס מנצח. נשמח לראותכם! להרשמה לסדנה לחצו כאן






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה