יום שני, 18 באוגוסט 2014

אם כבר יוצאים לקמפיין מימון המונים, כדאי לעשות את זה כמו שצריך



אם הגעת עד לכאן, כנראה שאין צורך להסביר לך למה מימון המונים הוא הילד השובב ביותר בשכונה כרגע. כמו כל הדברים הטובים הוא הגיע מהשוליים של תעשיית המוסיקה והקולנוע, וכבש בסערה כמעט כל תחום בחיי הצריכה שלנו. גאדג'טים מגניבים, אופנה, רכב, מוצרי צריכה, קהילה, פוליטיקה, חינוך - אם יש לך רעיון מספיק מעניין, אל תחפש מימון אצל השוגר דאדים בבנק או בקרנות. שים אותו בהדסטארט ולך לדבר עם ההמונים. אם זה באמת כזה טוב, הם יצטרפו.

אבל
מסתבר, כי לא רק איכותו של הרעיון עצמו מבדילה בין הצלחה לכשלון. מי שדפדף בין פרוייקטים שונים באתר נתקל בוודאי לא פעם בפרוייקט שנראה משגע על הנייר, ובכל זאת לא הצליח להגיע ליעד הגיוס. 

מדוע?  לא תמיד אפשר לדעת. מימון המונים מבוסס על תחושות הציבור, וזה אינו תמיד מגיב כפי שהוא מצופה. אולם מספר לא מבוטל של תובנות בכל זאת נאספו במהלך חייה הקצרים של השיטה הזו. מי שעוסק בתחום במשך זמן יכול לזהות מתי הסיפור של הפרוייקט אינו מגובש מספיק, מתי הוא אינו מסופר נכון, ומתי מערך ההפצה שלו אינו יעיל.

סוף מעשה בהכנה תחילה
אפשר כמובן פשוט לגשת ולהניח איזה דמו קצר + כמה מילים בעמוד הפרויקט, לשתף בפייסבוק ולקוות לטוב. הסיכוי של פרויקט כזה להצליח דומה לסיכוי שלך לשיר מול הוובקאם, להעלות ליוטיוב ולהפוך לכוכב. מרבית הייזמים שמרימים פרויקטים למימון המונים מתייחסים לעצמם ברצינות רבה יותר, ומקדישים פרק זמן לא מבוטל כהכנה לקמפיין. צוות הדסטארט עומד לרשותך, ונותן מענה והדרכה צמודה עד לסיום הקמפיין ואפילו אחריו. יזם שניחן במעט יכולת קריאייטיבית, שליטה טכנולוגית אלמנטרית והבנה בסיסית ברשתות החברתיות, יכול בהחלט להרים קמפיין איכותי ולנהל אותו בעצמו עד להצלחה. מי שמעוניין בעזרה יסודית יותר מוזמן להירשם לסדנה המיוחדת במימון המונים שיצרנו ביחד עם מכללת ACC. בסדנה אנו בונים ביחד עם היזם את הקמפיין צעד אחר צעד, מגיבוש הרעיון, בניית הסיפור, כתיבת הטקסטים השיווקיים לעמוד, בחירת סכום היעד, יצירת המתנות ותכנון מערך ההפצה.


אז קדימה הירשמו לסדנת מימון המונים של הדסטארט ו-ACC
(רישום לסדנה מותנה בתשלום )


פרטים על הסדנה ומיקום:
  • הסדנה הינה בת שלושה מפגשים.
  • הסדנה מתקיימת במכללת ACC בתל-אביב (שדרות יהודית 35 ).
  • המפגש הראשון יתקיים בתאריך ה-20.10.14, המפגש שני בתאריך 28.10.14 - תאריך של המפגש השלישי ימסר בהמשך.
  • המפגשים יערכו בין השעות  9:00-12:00.
  • תכנים: סקירה מקיפה, דוגמאות ותאכלס התנסות בבניית קמפיין מימון המונים אישי, מגיבוש הרעיון ועד להשקה פיזית.
  • למי זה מתאים: יזמים, סטארטאפיסטים, מוסיקאים, אמנים, פרסומאים וכל מי שמעוניין לפתוח קמפיין מימון המונים.
  • עם מה אני נשאר ביד: א. מתכון לבניית קמפיין מימון המונים, כולל מרכיבים ואופן ההכנה. ב. קמפיין מימון המונים מלא, מוכן לעלייה מיידית לאוויר.

הצוות המנחה :
עמית גל- סמנכ"ל קריאייטיב לשעבר בשלמור אבנון עמיחי, כיום חבר קולקטיב תוצרת  ומוביל קמפיינים למימון המונים. הוביל עד כה את הקמפיינים כנסת פתוחה, איציקידנה התזמורת המתגלגלת והדרקונים מישראל. מנחה ומעביר סדנאות מימון המונים לעמותות, סטארטאפים ויזמים שונים, מהם יצאו עד כה הקמפיינים הפוך תל אביב, הטלוויזיה החברתית, מה זה פה קרקס?? ושקט תעשייתי.

חברת הדסטארט - מנהל פרויקטים מצוות האתר שתומך ומייעץ בהעלאת פרוייקטים לאוויר.הדסטארט עלתה לאויר לפני כ-3 שנים במהלכן עלו מעל 1000 פרויקטים לאויר באחוז הצלחה של מעל 40% .





בהצלחה!

תגובה 1: