יום רביעי, 21 בינואר 2015

יזמים משתפים

במסגרת פינתנו החדשה "יזמים משתפים" נציג לכם מדי חודש יזם מסויים שיש לו פרויקט באתר או גייס בהצלחה כסף לפרויקט שלו. כל יזם שירצה, יוכל לספר מה עבר עליו במהלך הגיוס, לשתף ברגשות ובתחושות במעלה הדרך.
בחרנו להתחיל עם לילך שם טוב- הפרויקט שלה באתר מסתיים עוד יומיים ( 60 שעות אבל מי סופר.....).

לינק לפרויקט :http://is.gd/lilach



ג'ורג' ברנארד שואו כתב:
"האדם הסביר מתאים את עצמו לעולם,
האדם הבלתי סביר מתעקש לנסות להתאים את העולם אליו,
מכאן שכל התקדמות תלויה באדם הבלתי סביר".

שמי לילך שם טוב, ב 24.7.10, יום הולדתי ה – 38 איבדתי את היקר לי מכל.
מי שהיה הגרוש שלי רצח לי את שלושת ילדיי: עומר, רוני ואור.
במשך כשלוש שנים העלאתי על הכתב את הזכרונות והחוויות שכל כך רצו להעלם לתמיד. החשש שלי שזה יקרה , גרם לי לשבת ולכתוב כל זכרון שרק הסכים לצוף לתודעה.
במהלך הכתיבה, ההרצאות שאני מקיימת והחשיפה של הסיפור שלי לכלל,  הבנתי שהמסרים והתובנות שקיבלתי ואני מעבירה הלאה מתאימים לכלל ולא רק לי, ולכן הם חייבים להתפרסם ברבים.
החלטתי ליזום, לגלות אחריות וליצוק משמעות נוספת לכתיבה ואת יומן הזכרונות הפכתי לספר.

כשאדם יוצר, הוא מבין עד כמה הרעיון שלו חשוב ולא רק לו. האמת שביצירה חייבת להיות מותאמת לכלל, האותנטיות של המחשבה הראשונית היא החשובה והשאלה המתבקשת היא: "מה העולם ירוויח".

כשנחשפתי לראשונה להדסטארט אמרתי לעצמי: "אין מצב שאני מבקשת כסף מאנשים", זה האגו שדיבר מתוכי.
לאחר מספר חודשים של התבוננות מהצד, שיחות שקיימתי עם יוצרים שגייסו בעבר דרך הדסטארט, עצות שלקחתי איתי לדרך ולמידת השטח, נטעתי לתוכי את זרע היצירה הנוספת שתתמוך באחד הפרויקטים הגדולים של חיי. הבנתי שגם אם הפרויקט לא יצליח לגייס את הסכום שקבעתי, הרבה יותר אנשים יחשפו לעניין וירכשו את הספר לכשיצא לחנויות הספרים. גמרתי אומר בליבי שהספר ייצא ויהי מה, וזה מה שהניע אותי להצלחה.
הייתי חדורת מוטיבציה לעשות כל מה שבאפשרותי על מנת שהפרויקט יגייס את הסכום המבוקש, כתבתי פוסטים, דיברתי ושיתפתי אנשים בתחושות וברגשות שלי, הפעלתי את הקרובים אליי שידברו עם אנשים מהמעגלים הקרובים אליהם וביקשתי שהם ימשיכו את אדוות המעגלים החברתיים שלהם וירחיבו אותה יותר, הייתה הענות גדולה והיה מרגש לחוות את העיטוף והחיבוק של כולם, את השיתופים והכנות שהאחר בחר להיות בה, הייתי כל כך בתוך כל העשייה הזו שבזמן קצר מאוד גייסתי את כל הסכום.
מהטרגדיה והאובדן הקיצוני ביותר בחרתי בדרך שתטיב עם הסביבה כי נקמה לא תוביל לשום מקום, במקרה הזה גם אין לה מקום. 
האינטרס הראשוני שלי היה להנציח בכל דרך את שלושת ילדיי, כדי שיהיו כאן לתמיד כשאני כבר לא אהיה.
יחד עם זאת, אני יודעת שהספר יתן כלים ותובנות למי שיקרא בו ,כך שהערך המוסף של הספר כפול ומכופל.
כאשר יש משמעות אמיתית לבחירה בדרך ולקיחת אחריות ליצירה, כאשר היא באה מתוך אמונה, יושרה וכנות, אנשים יתחברו לערך המוסף וירצו להיות חלק מחדוות היצירה– ולתמוך בה.

בהוקרה,