יום שלישי, 10 בינואר 2012

מתוך פוסט ב"בלוג שעושה כבוד לקונספט"


מתוך : http://abadiguard.wordpress.com/?blogsub=confirming#blog_subscription-3

תודה רבה לליאת אבדי.


זה כבר כמה ימים שאני מחפשת נושא עבור פוסט מספר 100 של הבלוג, מספר חגיגי שכזה. המייל שקיבלתי היום מיוסי (תיכף תכירו), כחלק מרשימת תפוצה למעצבים, סגר לי את הפינה הזאת. כי מה מתאים יותר מאשר לסקר פרויקט אינטרנטי חדש שעושה כבוד לקונספט.
אז תכירו את headstart. מיזם אינטרנטי חדש, שעלה לאוויר לפני כחודש וחצי, עליו אחראים יוסי מאירי, מעין מלצר ויונתן גל, חבר'ה באיזור גיל 30 שהכירו בחיל האוויר. "מעיין ויונתן הגיעו אלי עם הרעיון וחפשו את הדרך להוציא את זה לפועל. אני כיזם אינטרנט הצטרפתי אליהם ויחד הרמנו את הפרויקט המטורף הזה" מספר יוסי.
מדובר בשיטה חדשה למימון פרויקטים ורעיונות, בה היוצר שומר על 100% מהקניין הרוחני בפרויקט. השיטה מעודדת יישום של קונספטים, מוצרים ושירותים בתחילת דרכם, דרך פנייה למשקיעים פוטנציאלים, בצורה גלויה ויצירתית. המיזם הוא ראשון מסוגו בארץ, אך מבוסס על פורמט שכבר חי ובועט בחו"ל. הגדול והמוכר שבהם הואkickstarter מניו יורק. "הגישה של האתר הישראלי שונה מעט. בחו"ל כמעט ואין מערכות סינון. ברוב המקרים, הפרויקט עולה. ישראל קטנה יותר ומערכות הסינון שלנו מבוססות על בדיקה לעומק של כל פרויקט ופרויקט".
איך זה עובד בעצם? היזם מספר על המוצר שלו, במילים וגם בוידאו אם ירצה.
- נטע כנפי, אנימטורית בוגרת בצלאל, פרילאנסרית, מחפשת מימון לסרט אישי -
מעבר להגדרת הפרויקט, היזם מגדיר את סכום המימון הדרוש ותאריך יעד לגיוסו. הוא גם מגדיר את התגמול (נושא יצירתי בפני עצמו) לאותם משקיעים פוטנציאלים. בדף הפרויקט מוצגים הנתונים הרלוונטיים במשך תקופת הקמפיין. אם היזם לא מצליח לגייס את הסכום בטווח הזמן המוגדר, לא קרה כלום, לאף אחד זה לא עלה שקל.
נטע כנפי, המבקשת השקעה בסרט אישי שלה, מציעה למשקיעים סכום של 10 ש"ח ומעלה מייל תודה עם איור. לאלו שישקיעו בסרט מעל 50 ש"ח – היא מבטיחה לשלוח מייל תודה, איור וגם לינק להורדת עותק של הסרט. בתקציבים הבאים יקבלו המשקיעים בנוסף קרדיט באתר הרשמי של הסרט, עותק של הסרט על DVD ולמשקיעים הרציניים ביותר גם פריט מודפס, יחודי וחתום באהבה.
כל אחד מאיתנו הוא משקיע פוטנציאלי. הפרויקטים פתוחים לקהל הרחב והתגמול שקוף ולפי תקציבים. משימת השכנוע מוטלת על היוצר, מה שאומר ששיווק הפרויקט חשוב לא פחות מהפוטנציאל של הפרויקט עצמו.

- אנסמבל ציפורה מבקשים קן נוסף -
"לצערנו, מעצבים עדיין לא גילו את הפוטנציאל של האתר שלנו המאפשר להם להגשים רעיונות וחלומות באמצעות גיוס כספים חכם נוסח העידן החדש. מאוד נשמח לראות עיצוב של מוצר חדש או רעיון מדליק לפיתוח מוצר חדש שניתן יהיה ליצור ע"י גיוס כספים באמצעות האתר".
בעידן בו כולם רוצים איזה סטארט אפ קטן או רעיון שיעבוד בשבילנו, זה אחלה מיזם, בעיקר משום שהוא מאפשר לגייס כסף בלי הלוואות וסיכונים כלכליים. ובכל זאת, חשוב שלא לחשוף רעיון בשלב ראשוני מדי או בצורה מפורטת מדי, על מנת להגן עליו מפני מעתיקים פוטנציאלים. חשוב לציין שלחברים ב-headstart מועברת עמלה של 6% מסכום הגיוס, אך רק אם הגיוס אכן התבצע. האתר בתחילת דרכו, אבל יש כבר הישגים. יאיר שטיינר, בן 25, הצליח לגייס 30,000 ש"ח ולהוציא לאור ספר שכתב. אולי משום שלמפרגנים ב-500 ש"ח הוא הוסיף "בירה וצ'ייסר עלי" לרשימת התגמולים.
שיהיה בהצלחה.
- -
ליאת אבדי | liat@abadiguard.com | סטודיו AbadiGuard

יום שישי, 6 בינואר 2012

יומנו של מגייס

שלום שלום,
בתור המגייס הגאה הראשון ב headstart חשבתי לכתוב כמה טיפים על מה שעזר לי להריץ את הקמפיין של הספר שלי, לגייס 30 אלף וללכת עם הצ'ק לבית דפוס! אני כותב בקיצור ובנקודות מתוך הנחה שמי שהגיע עד לכאן כבר מבין דבר או שניים בסיפור שנקרא crowd funding. אני כותב בעיקר על הרצת הקמפיין לאחר בנייתו מכיוון שעל השיקולים לפני כן נכתב לא מעט כאן.
טרום השקת דף הפרויקט באתר:
    1. לשתף אנשים בפרויקט שאתה הולך להרים. (בלי קשר לאתר).
    2. לספר להם על האתר ושאתה רוצה לגייס בעזרתו את הכסף.
    3. לשתף הרבה אנשים/חברים ביצירת דף הפרויקט באתר:
      • הפקת סרטון ההסברה יכול להיות מעולה אם יכלול מלא אנשים. כי הם ירצו לפרסם את עצמם שהופיעו בסרטון על הדרך זה מכניס עוד מעגל אנשים לפרויקט ולתמיכה בו.
      • להתייעץ עם חברים על מדרגות התמיכה, מה הם היו רוצים לקבל בעבור סכומים כלשהם.
    4. פרסום המוני בפייסבוק על הפרויקט ושעוד מעט הוא יעלה לאתר.

אחרי השקה: (הרוב בפייסבוק).
    1. פרסום האתר רק לחברים הקרובים. להסביר להם שהתמיכה שלהם היא הכי חשובה כי היא מהווה את תחילת ה"מסיבה". אין ברירה, בכל חתונה יש אנשים שיכורים שצריכים להיות אלה שרוקדים ראשונים כדי להביא את הפקחים גם לרחבה. בסוף כולם רוקדים. שאני אומר פרסום לחברים קרובים אני מתכוון להתחיל מהמעגל הכי קרוב (משפחה וחברים קרובים מאוד) - להרים טלפון ולדבר. אחרי שהם תמכו (בדרך כלל הם נכנסים במדרגות הבינוניות-גבוההות מה שנותן פוש ראשוני יפה לפרוייקט) אפשר להרחיב את המעגל ולפנות במיילים (אישיים, לא ספאם קבוצתי וחסר אופי!) עם לינק והסבר קצר על הפרוייקט והאתר.
    2. אפקט העדר - לאחר סכום ראשוני נאה שמראה שיש לפרוייקט מומנטם, לפרסם מאסיבית בפייסבוק, כל פרסום צריך להיות מלווה בלינק לעמוד. לנסות לגוון, פעם תמונת הפרוייקט, פעם הוידאו פעם טקסט, פעם תמונה של פאנל התומכים או מלבן הפרוייקט, תמונה של הדסטארט. 
      1. בשלב הזה חוזרים לחברים הקרובים ומבקשים אישית לעשות תמיד לייקים, share, ולהגיב כדי להקפיץ את ההודעות האלה לכמה שיותר אנשים ולהגיע למעגלים רחוקים יותר.
      2. פרסומים כל כמה ימים עם עדכונים לגבי התקדמות הפרויקט, כמה כסף גיוס, איך אנחנו על גרף הגיוס, ולתייג אנשים שתמכו כבר בפרויקט כי הם אלה שיעשו לייק ויגיבו. גאווה עצמית.
      3. להתחיל לתייג בפוסטי תודה אנשים שאמרו לך בעבר שהם יתמכו כשהפרויקט יהיה באתר, או שאתה חושב שהם תומכים פוטנציאלים אבל עדיין לא עשו זאת. כך הם מקבלים את הוקרת התודה ועוברים את שלב העצלנות ותומכים בפרויקט.
      4. העלאת תמונות של מצב הפרויקט, הכי נוח זה עם זום באייפון וצילום המסך על ידי לחיצה על מקש ה HOME ונעילת המסך סימולטנית. כמובן תיוג אנשים שתמכו ולא תמכו על פי הנוהל.
      5. לעשות לייקים לכל תגובה של כל מישהו, בצורה מנוהלת, לא הכול בבת אחת. ולהגיב על כל שאלה שמישהו שואל.
    3. להכניס עדכונים משמעותיים שקורים, כל מיני דברים שמעידים על התקדמות הפרויקט (דברים כאלה שלא קשורים לכסף שאנשים שמו, כי אין לך אותו עדיין).
    4. ליצור אירוע בפייסבוק – לפני שהפרויקט נגמר אבל לא מוקדם מדי, ובו אתה מזמין את כולם לאירוע ההשקה של הפרויקט (דיסק, ספר, שביל אופניים, תוכנה בגרסה ראשונית, הקרנת הסרט שרצית להפיק וכולי). זה גורם לאנשים האחרונים שהיו סקפטים לאורך כל הדרך, לבוא ולשים את הכמה שקלים שעושים את השינוי.
לסיכום:
הרגשה מדהימה לסיים פרויקט. אין ספק שיותר אנשים קנו את הספר דרך האתר מאשר האנשים שהיו קונים אותו בחנות ספרים. החברים הכי טובים שלך, לא היו מזיזים את התחת לקנות ספר בחנות אבל נותנים מעצמם 200% באינטרנט מהסיבה שזה קל ואפשר לעשות את זה בכל רגע נתון.

אילון שליו

יום חמישי, 5 בינואר 2012

אבטחת כרטיסי אשראי

מצאנו לנכון לעדכן כי חברת סליקת ואבטחת האשראי איתה Headstart עובדת השלימה בימים אלו בדיקה מקיפה של כל שרתיה ומצאה כי לא התרחשה כל פריצה למערכות המידע שלה.

בנוסף, אנו ממליצים לקהל הגולשים שלנו להקפיד לבצע עסקאות אשראי אך ורק באתרים המאובטחים בתקן המחמיר PCI אותו ניתן לזהות עפ״י הלוגו בעמוד החיוב (תעודת ההסמכה של חברת הסליקה שלנו מצורפת). גם מנכ"ל כ.א.ל ממליץ לבצע עסקאות אך ורק באתר המשתמש בתקן שלנו.

עפ״י תקן זה מיד לאחר שמספר כרטיס האשראי המקורי נקלט במערכת בפעם הראשונה הוא עובר הצפנה ונשלח לשרת ״טוקניזציה״. המידע המוצפן עובר לכספת מאובטחת ששומרת את המידע המוצפן ומנפיקה ״טוקן״. טוקן זה מוחזר למערכת ומכאן ואילך יתבצעו כל הפעולות בחברה על בסיס הטוקן ללא שמירה של פרטי כרטיס האשראי במערכת.

לפרטים נוספים על תקן האבטחה: http://www.creditguard.co.il/articles/טוקניזציה/

בברכת תמיכה בטוחה,
צוות headstart.co.il




יום רביעי, 4 בינואר 2012

כתבה בעיתון Time Out - דצמבר 2011

מתוך גליון דצמבר 2011 - Time Out


מתוך כתבה מעיתון ידיעות אחרונות - ממון

עיתון ממון - ידיעות אחרונות 29.12.2011


מתוך כתבה על Headstart באתר www.nrg.co.il

מתוך כתבה של אתר NRG מעריב
"

מאפשרים לכם ליזום: הסיפור של Headstart



יונתן גל, מעין מלצר, ויוסי מאירי הקימו את Headstart, אתר המאפשר ליוצרים לגייס כספים באופן חברתי: שימו כסף וקבלו בתמורה תשורה - דמות על שמכם בספר או סתם מכתב תודה. לאון פלדמן יצא לבדוק איך זה עובד"

"נושא המימון הוא כידוע אחד המרכזיים בתחום היזמות. מבלי שיהיה מי שיממן את הפרויקט, ספק רב אם ניתן יהיה להוציאו אל הפועל. המיזם Headstart, שבראשו עומדים יונתן גל, מעין מלצר ויוסי מאירי, בא לטפל בדיוק בבעיה זו. 

איך זה עובד? Headstart היא פלטפורמה אינטרנטית שמאפשרת לגייס כסף לפרויקטים. כל יזם יכול להעלות את הפרויקט שלו לאתר עם הסבר מצורף, מצולם אם ירצה, על הרעיון שלו. הגולשים מצידם בוחרים את מי הם מעוניינים לממן. 

מדוע מדובר במימון ולא בתמורה? עבור הכסף יקבל המממן "תשורה" - כרטיסים למופע, דמות שתיקרא בשמכם, ספר, או סתם מכתב תודה.
Get Microsoft Silverlight

אחד הפרויקטים שמתשמש בשירותי headstart הוא האנסמבל ציפורלה. "המיזם הוא תוצאה של כמה תהליכים שהתחברו יחד. הקיץ האחרון הוכיח לכולנו, מעבר לטענות כלפי מעלה, שיש לנו אחריות ויכולת לפעול ולשנות מבלי להיות תלויים בכל מיני גופים מממנים", מספר חבר האנסמבל גל פרידמן. "נוסף לזה, זו הדרך שלנו להעמיק את הקשר והמחויבות שלנו לקהל שהולך ונעשה יותר ויותר מעורב בתהליך. הצבנו סכום יעד של 35 אלף שקל להשלמת עלויות, ולא לכיסנו כמובן, והתגובות ממש חיוביות". 
אף שלא הושק שום קמפיין פרסומי - לא, אפילו לא בפייסבוק - עד לרגע זה גויסו כ-23 אלף שקל, כשרוב התרומות הן של 50 שקל, אך יש גם כאלה של 500 ואפילו 1,000 שקל. 
"